loading...

گردشگري و راهنماي سفر به شهرهاي مختلف

اطلاعات تور

بازدید : 452
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


جزيره زيباي كيش كه جزو مهم ترين هدف هاي توريسم كشورمان است دارنده درختان بكر و قشنگ و كنار دريا مرجاني مي‌باشد كه مثل نگيني در جزيره مدام عجم ميدرخشد . اين جذابيت ها منجر شده‌است تا مردمان بدين جزيره مسافرت نمايند . درين بخش تني چند از جاذبه ها و زيبايي هاي كيش مثل كشتي يوناني , كنار دريا مرجان , پارك آهوان , هور كيش , شهر زيرزميني كاريز و مركزها خريد كيش , كه حتما بايستي از آنان مشاهده فرمائيد را به شما معرفي مي‌كنيم .
كشتي يوناني : كشتي يوناني جزيره كيش بنا شده در سواحل مرجاني جزيره كيش بيشتراز پنجاه سال است گه به گل نشسته است و بدليل مخارج هنگفتي كه تكان دادن و تعميرات كشتي داشت از طرفي زيربار نرفتن موسسات بيمه صاحبان كشتي توشه آن را خالي نموده و اين كشتي عظيم الجثه را به حالا خويش رها نمودند . امروزه تحت عنوان يك جاذبه توريسم كه سوژه عكاسي بخش اعظمي از مسافران خصوصا وقت غروب خورشيد در آب هاي آهسته خليج عجم است تبديل شده و در كنارآن رستورانها و كافه هايي با آلاچيق هاي ساحلي به همراه تفريحاتي مثل شترسواري در كنار دريا به چشم ميخورد و از نزديكترين جاذبه به آن ميتوان به روستاي باغو اشاره نمود كه با مقداري پياده روي به انجا خواهيد رسيد .
ساحل مرجان : كنار دريا مرجان كيش در تور لحظه آخرين كيش ناحيه اي با آب هاي زلال و روشن هست كه تميزترين آب هاي جزيره كيش را با تمام موجودات و ماهي هاي رنگارنگش در‌اين بخش ميتوان بازديد نمود و علت آن نيز وجود مرجانهاييست كه در آبهاي ساحلي خواص تصفيه كنندگي بالايي دارا هستند . دراين بخش بخاطر وجود مرجانها قابليت شنا و آب تني نيست البته ميتوان به تفريحات آبي‌رنگ هيجان آور مثل پاراسيلينگ و شاتل و جت اسكي در كلوب هاي تفريحي اش درگير شد




بوستان آهوان : پارك آهوان جزيره كيش در حوزه‌ اي سرسبز با فضاي سبز و پوشش گياهي بكر و مستقر واقع بوده كه به مساحت دو هكتار محل حفظ آهوهاي خوشگل و با كرشمه جزيره كيش است . در‌اين حيطه آهوها به صورت آزادانه در حالا معاش مي باشند و قابليت و امكان طعام دادن به‌اين حيوان ها موجود هست و آيتم قابل قبولي براي گردش خانواده ها و بازي خردسال ها و شناخت آنان با اين حيوان‌ها بي آزار بوده و همينطور وسيله هاي بازي زيادي در سرتاسر اين بوستان براي بازي خردسال ها قرار داده شده‌است . بعلاوه تيم گلشن وحشي كوچك در‌اين پارك موجود است كه بعضا از اشكال شير , شغال , روباه و گوزن و ميمونها در آن باطن قفسهايشان مراقبت مي شوند . اين جاذبه در انتهاي خيابان فردوسي كيش قرار گرفته است .
شهر زيرزميني كاريز :
شهر زيرزميني كاريز كيش مهمترين جاذبه ي تاريخي اين جزيره مي باشد كه مطلوب مشاهده در چهارفصل سال بوده و بدليل قرارگيري در عمق دست كم آبادي متري هواي اين شركت خنك خيس از تراز شهر هست و در‌اين اين موسسه ميتوان از قناتهاي تاريخي و 74 عدد چاه براي دسترسي به آب شيرين كه در قبلي مورد به كارگيري مردمان بوده ديدن نمود و از جاذبه هاي مخصوص به شخصي نظير اشكال سنگهاي فسيلي و سنگواره هاي دريايي مرجانها و صدفها با قدمتي بيش تر از سيصد ميليون سال در ديوارها و سقف تماشا داشت .
مراكز خريد كيش
علاوه بر بخش ها ارگانيك و مركز ها تفريحي كيش , از جمله جذابيت هاي توريسم كيش مركز ها خريد كيش ميباشند . درصورتي كه در ادامه برندهاي پر اسم و رسم و بازارهاي لاكچري و جايگاه يك مي باشيد راس خريد كيش , سارينا , بهشت 1 و 2 و دامون هماني مي‌باشند كه به دنبالش مي‌گرديد . مركزها خريد مرواريد , پانيذ , ونوس و مريم كيش هم بازارهايي مي‌باشند كه ارزش اجناس در آن ها مطلوب و مقرون به صرفه مي‌باشد .

بازدید : 222
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


جزيره زيباي قشم از وسيع ترين جزيره كشور‌ايران و جزيره ها استان هرمزگان مي‌باشد كه به دليل فضاي سبز زياد زيباي آن به جزيره شگفتيها هفتگانه هم پر اسم و رسم است . اين جزيره علاوه بر جاذبه هاي ارگانيك آن به نظر راهبردي هم داراي اهميت است . آب و هواي قشم گرم و مضاعف مرطوب است و شايسته ترين فصل مسافرت بدين ناحيه زمستان ماههاي دي و بهمن هست . جاذبه هاي جزيره قشم به سه مجموعه تقسيم ميشوند .
مجموعه 1 - جاذبه هاي ارگانيك
تيم 2 - جاذبه هاي فرهنگي
تيم 3 - جاذبه هاي تجاري
در‌پي مقاله به معرفي جاذبه هاي ارگانيك جزيره قشم مي‌پردازيم .

سواحل جزيره
اين جزيره به وسعت 1500 كيلومتر مربع و دارنده بيشترين سواحل دربين جزيره ها خليج عجم ميباشد . از شايسته ترين سواحل جزيره قشم مي توان زيتون , سيمين , ناز , سوزا , كهن سال , شيب دراز , سلخ و دوستكو را اسم پيروزي . سواحل اين جزيره به حيث دسته متنوع مي‌باشند ; كنار دريا هاي صخره‌اي , ماسه‌اي و گلي كم كم در يكجا و در يك جزيره چشم مي‌شوند البته در‌اين جزيره تمامي موجود هست . از شايسته ترين جاذبه هاي اكوتوريستي قشم لاكپشت هاي دريايي آن و تخم گذاري آن ها مي‌باشد .
ژئوپارك قشم
ژئوپارك قشم اول ژئوپارك خاورميانه مي‌باشد كه در سال 1385 به فهرست جهاني ژئوپارك هاي پايين بررسي يونسكو طولاني تر شده‌است . درين بوستان تخته سنگهايي وجود دارا هستند كه به عاملي فرسايش و مرور زمان به شگل هاي متعدد و زيبايي نظير فيس بشر , لاكپشت , سگ و . . . . . درآمده اند . اين بخش از جزيره صاحبخانه اشكال گوناگون گياهان و جانواران و پرندگاني همچون فلامينگو , پرستو , شهد خوار و . . . است . همينطور جنگل‌هاي شگفت انگيز حرا , گنبد نمك , غارهاي نمك , چشمه‌هاي آب معدني , تنگه چاهكو , تنگه خوب , بام قشم , دره تنديس‌ها , كلات كشتاران و . . . . .

جنگل هاي حرا
( مانگرو )
حرا اسم درختي است كه از آب شور تغذيه مي نمايد و اسم آن را ابو علي سينا دكتر معالج بزرگ كشورمان تعيين نموده است . اين فضاي سبز در مناطقي نزديك به 2000 متر و در وضعيت قسمتي از و مدي معاش مي نمايند كه در حين مد آب تا بالاي تنه اين طبيعت بالا مي‌آيد و هنگامي كه مد پاك شود جنگلي شگفت انگيز از تحت آب خارج آمده و پديدار مي شود . قدمت اين جنگلها به حدود 30 تا 40 ميليون سال ميرسد و جزئي از شگفتي‌ها هفتگانه قشم به شمار مي‌آيند . اين فضاي سبز كه 3 تا 6 متر بلندي دارا‌هستند تحت عنوان تصويه منزل دريا فعاليت مي نمايند . بافت ساقه , تنه و ريشه اين درخت به گونه‌اي است كه آب شور دريا را تصفيه و مواد موردنياز آن را جذب و ساير مواد را دفع مي كند .
دره ستارگان
5 كيلومتر بعداز روستاي خلف به جهت شيوه خاكي شمال دره ستارگان كه از شگفتي ها هفتگانه جزيره است پديدار مي شود . در‌اين ناحيه كوههاي فراواني موجود است كه فراوان تو در تو مي باشند و به دليل گذشت ساليان , باد ها و گردباد هاي شديد دالان هايي عميق و ستون هايي رمز به عرش كشيده و گونه هاي مختلف و عجيبي به وجود آمده است . از قدمت اين كوه ها حدود دو ميليون سال مي گذرد . افسانه هايي در امر اين دره موجود هست . بوميان اين حيطه اعتقاددارند كه تا پيش از ظلمت هوا ميبايست اين مكان را ترك كرد به اين دليل‌كه موجوداتي تعجب آور با ظلمت هوا به‌اين محل مي‌آيند . از ساير شايعاتي كه در رابطه اين دره موجود است اين است كه در پيشين ستارگاني در‌اين ناحيه سقوط كرده اند و همين فرمان موجب به وجود وارد شدن اشكالي تعجب آور درين حيطه شده‌است .

غار نمك
اين غار نمك در 90 كيلومتري شهر قشم , باطن كوه مخروطي شكلي به طول 340 متر و قطر قاعده حدود 7 كيلومتر قرار گرفته است . در‌اين غار قنديل هاي كريستال و ديواره هاي بلورين نمكين با اشكالي خوشگل وجود دارا هستند كه احتمال دارد طولاني ترين غار نمكي عالم است . غلظت چشمه هاي روان نمك اي غار حدود 99 درصد هست و به دليل خلوص آن از نمك اين غار براي مصارف طبابت و صنعتي استعمال مي شود . نمك هاي اين غار از شايسته ترين گونه نمك مي‌باشند كه دربردارنده منيزيم هم مي باشند . پژوهش ها انجام يافته نشان مي دهند كه تنفس درين غار براي بيماران دچار به آسم و حزن هاي تنفسي فراوان امداد كننده بوده است .
تماشاي دلفين ها در قشم
براي اين‌كه دلفين ها را بازديد فرمائيد تور هايي اجرا مي شود كه شمارا با قايق به جزيره هنگام مي‌برند . در اين سو كه به دليل پوشش مرجاني درون آب از مهم‌ترين مركزها تغذيه دلفين ها بشمار ميايد گله هاي بزرگي از دلفين ها تماشا ميگردند و شما مي‌توانيد از نزديك شاهد شنا كردن اين آبزيان بازيگوش و دوست داشتني باشيد .
جزيره ي زيباي قشم كه دارنده درختان منحصر و بكري است قدمتش به دوران ساسانيان مي‌رسد و تحت عنوان اصلي ترين جزيره ي جمهوري اسلامي ايران شناخته شده‌است . اين جزيره دارنده سواحلي بزرگ و متنوع است . كنار دريا آن مرجاني , صخره اي و شني ست .
در شرايطي كه بخواهيد با هواپيما و به صورت هوايي به قشم مسافرت نماييد برهه زماني يك ساعت و نيم در راهيد در حالتي‌كه قطار را برگزينيد 19 ساعت تا بندر عباس در مسيريد و با خودروي فردي 14 ساعت در رويكرد مي باشيد .
قشم علاوه بر تفريحات آبي‌رنگ و غواص كه داراست به دليل عمر نواحي تاريخي جذاب جذابي هم دارااست .

بازدید : 215
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

استانبول به دليل توريستي بودنش دوچندان داراي اسم و رسم است و اين جذب گردش گر و آوازه به دليل وجود جاذبه هاي توريسم تاريخي و ارگانيك و امروزي مضاعف متنوعي است كه‌اين شهر تركي دارااست , اشخاصي كه تور استانبول گزينش مي نمايند , هدف ها متفاوت خريد , گردش و تفريح و ماجراجويي دارا‌هستند و في مابين آن‌ها اشخاصي مي باشند كه عشق فراوان متعددي به بازي هاي كامپيوتري در فضاي مجازي دارا هستند , اين اشخاص به عبارتي هايي مي باشند كه در شهر و ميهن محل معاش خودشان هم به صورت مداوم در گيم نت ها سرگرم بازي هاي مهيج هستند .
منزل بازي توزاك
يك كدام از شايسته ترين و دوستداشتني ترين گيم نت هاي شهر استانبول كه اكثري از شهروندان و همينطور گردشگر ها مجذوب آن مي گردند , منزل بازي توزاك است , درين گيم نت هنگامي چشمان خويش را گشوده ميكنيد , خويش را در جايي ميبينيد كه تا به هم اكنون در معاش نديده ايد , در اين جا بازي به نحوي است كه فقط يك ساعت وقت داريد تا به انگيزه برسيد و معماها را حل فرمائيد و مي بايست پيرو راه‌حل هايي باشيد تا درهاي بسته را گشوده نماييد .
تم بوستان ايسفانبول
اين تم بوستان دوست داستني ترين مقصد براي داشتن لحظاتي خنده رو و مهيج است و بين مردمان محلي به پايتخت سرگرمي ها معروف است و اكثري از گردشگران فرنگي اين مكان را به خير و خوبي ميشناسند و با ورود به استانبول او‌لين جايي كه مي‌روند همين مكان است , با دقت به ترقي هايي كه در زيرساخت هاي توريستي استانبول انجام شده , مي توان اين مكان را يكي شايسته ترين نقاط اين شهر و يكي‌از جاذبه هاي گردشگري استانبول ناميد

گيم نت Vr tspace
شايسته ترين بازي هاي ميكس شده را مي‌توانيد در Vr tspace پيدا فرمائيد , بازي هايي مهيج كه به طور كامل به حقيقت نزديك مي‌باشند و شمارا از خوف جان به لب خواهند كرد , اين راءس بازي سيستم فراوان توسعه يافته اي داراست و با يك توشه رفتن به آن شيفته آن خواهيد شد , پس خوبتر است براي اين‌كه مخارج سفرتان بالا نرود رفتن به‌اين گيم نت را آپديت انتها موكول فرماييد تا در روزهاي ديگر بتوانيد از بخشها ديگر استانبول هم ديدن نمائيد زيرا در صورتي روز نخستين به اينجا برويد ديگر دوست نخواهيد داشت از اماكن ديگر مشاهده نماييد!
گيم نت لگولند
اين گيم نت در ناحيه بايرام پاشا در بهترين مناطق استانبول قراردارد و مكاني مطلوب براي اشخاصي كه دارنده فرزنداني في مابين سنين 3 تا 10 سال مي‌باشند , ميباشد , اين منزل بازي در حقيقت يك منزل خلاقيت و فرا گرفتن است و فرزند دلبندتان در‌اين راءس در زمان بازي ميتواند با رنگ هاي گوناگون آشنا شود و موضوعات بخش اعظمي را فراگيرد , ساعتها مراجعه به منزل بازي ايده پرداز در ميان ساعت 10 صبح تا 8 شب است .
گيم نت VR HOUSE
با ورود بدين مكان دنيا را پشت راز ميگذاريد و وارد يك دنياي به طور كامل متعدد مي‌شويد , درين گيم نت داراي اسم و رسم مي‌توانيد بازي هاي تكي و يا اين كه گروهي را با عزيزان خويش انجام دهيد و غايت لذت را ببريد و يك روز زياد جالب و متعدد و مهيج را براي خويش بسازيد , در اينجا ممكن است گهگاه خويش را در يك دره مضاعف قشنگ با پروانه هاي رنگارنگ و قشنگ بيابيد و گهگاه صرفا بازمانده در مرز و بوم زامبي ها باشيد و گهگاه به نقطه اي از دنيا مهاجرت فرمائيد كه تا به هم اكنون در آن نبوده است.

گيم نت كيدزانيا
ماجرا كيدزانيا به مكزيكو سيتي برمي گردد , هنگامي كه درين شهر براي نوباوه ها فرصتي مهيا شد تا مزه حقيقي و واقعي شغل رويايي كه در آتي مي‌خواهند داشته باشند را بچشند و تجربه نمايند , اين نوعي بازي داراي هيجان و ديدني بود كه علم مضاعف را براي خردسالان به همراه داشت , اين راس براي اولين دفعه در سال 1999 در سانتا في بازگشايي شد و امروزه در 27 شهر در 21 سرزمين عالم شعبه داراست كه يك كدام از شايسته ترين آنان در شهر استانبول است و در آن خردسال ها شما اين مجال را پيدا مي نمايند تا در قالب شغل ايده آل و رويايي خويش اجراي نقش نمايند .


خانه سرگرمي FunLab Eglence Dunyasi يكي ديگر از مركزها تفريح و سرگرمي در راس خريد Cevahir استانبول و پر اسم و رسم به بزرگ ترين راءس خانوادگي و تفريح در اروپا است و مساحت آن 16 هزار متر مربع ميباشد , با مراجعه بدين راس زمان لذت بردن از تفريحات زياد خنده رو و متنوع را براي خويش و فرزندانتان آماده خواهيد آورد , اكثري از گردشگران در هجرت به استانبول براي خريد و تفريح به‌اين مكان مي‌روند و كساني نيز با انگيزه بازي درين گيم نت اين مركز خريد را بر مي گزينند .

بازدید : 238
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نوروز 99 نظير ساليان قبلي به تدريج از رويه مي‌رسد و مردمان بيش تر از پيش به تفكر مسافرت ميفتند . تمامي از همديگر مي‌پرسند عيد به كجا برويم؟ تعطيلات نوروزي مهم‌ترين تعطيلات سال است و خير صرفا مدرسه هاي و دانش كده ها و شركتهاي آموزشي بيش تر از دو هفته تعطيل مي شود , ادارت هم حدود يك هفته تعطيل اند . درصورتي كه يك سري روزي نيز مرخصي به آن بيش تر نمايند , مي توان با دل سير يك هجرت عالي را تجربه نمود .
مردمان تهران غالبا عيد باستاني را در شهر نمي نظير . پايتخت مملكت چنان خلوت مي شود كه اكثري از گردشگران به تامل مي‌افتند درين زمان به تهران گردي سرگرم شوند . مردمان پايتخت نشين هدف هاي داخلي و فرنگي سرزمين را انگيزه قرار مي دهند و از روش تورهاي هوايي و زميني به شهرهاي بدور و نزديك ميروند . تور كيش , شهر مشهد , شيراز , اصفهان و بقيه شهرهاي كشور ايران در عيد رونق مي‌گيرد و بليت هاي رفت و رجوع بدين شهرها از آخرها بهمن و اسفند پيش فروش مي شود . به دليل تنوع ايرلاين ها از مبدا تهران اكثري ترجيح مي دهند تورهاي داخلي عيد باستاني 99 را تجربه نمايند كه قيمت ارزان تري دارا‌هستند .
تور كيش نوروز 99 مانند ساليان قبلي در برگزيدگان هتل هاي كيش اجرا مي شود . اشكال هتل هاي دو ستاره تا پنج ستاره با دقت به ميزان دارايي اشخاص براي تور كيش از تهران در حيث گرفته مي شود و گردشگران مي‌توانند با خاطر راحت سفري راحت و بي دردسر را تجربه نمايند . از هتل هاي دو ستاره كيش كه امكاناتي در توا‌ن هتل هاي سه ستاره دارااست مي شود به هتل پانيذ كيش اشاره نمود كه با كنار دريا فقط روستا دقيقه پياده روي رويكرد داراست و در اطراف عرصه بهشت كيش قرار گرفته است .

آن هايي كه به كيش رفته باشند مي‌دانند كه‌اين عرصه قسمتي از مهم ترين عرصه هاي كيش براي خريد مي‌باشد و بازارهاي فردوس 1 و 2 و رستوران هاي عالي و مطرح در آن قراردارد . درين محدود هتل هاي چهار ستاره و پنج ستاره هم نظير هتل كوروش , هتل ليليوم , هتل سارا و بخش اعظمي هتل هاي ديگر جاي‌دارد .
آن هايي كه ترجيح مي دهند در تور كيش از تهران سفري منحصر به فرد را تجربه نمايند و گرفتار جنجال هاي روز ها مالامال گردش گر كيش نشوند ميتوانند هتل هاي مارينا يا اين كه هتل داريوش را گزينش نمايند . اين هتل ها با برخورداري از كنار دريا و درياچه مخصوص اكثري از تفريحات كيش را به صورت منحصر در اختيار ميهمانانشان قرار مي دهند و نيازي نيست براي اين تفريحات به اسكله تفريحي مراجعه نمايند و در صف هاي طولاني درانتظار گردند . از ساير امتيازات اين هتل ها تجهيزات خوب و گران‌قيمت رستوران ها و گنجه هاي متنوع ناشتايي و نهار و شام است .
تور كيش از تهران با پروازهاي متنوعي از روش ايرلاين هاي كيش اير , ماهان , زاگرس , كشور‌ايران اير و غيره صورت مي‌گيرد . هنگام ورود به جزيره ترنسفر فرودگاهي هتل متبوع به استقبال مدعوين ميايد و آنها را تا هتل ملازمت مي نمايد . بيشتر هتل ها ترنسفر استقبال را به صورت مجاني وارد ميكنند البته ترنسفر بدرقه هزينه به همراه داراست . ناشتايي هاي هتل ها به طور معمول مجاني است و به صورت كمد و منو باز عرضه مي شود . گردشگراني كه در هتل هاي گران‌قيمت و چهار يا اين كه پنج ستاره اقامت داده شوند , شايسته ترين غذاهاي رستوراني را در وعده هاي متفاوت تجربه مي نمايند اما غذاهاي هتل هاي دوستاره و سه ستاره طبيعتا معمولي خيس است .
در تور كيش عيد باستاني 99 گشت شهري هم به صورت مجاني يا اين كه با تخفيف هاي ويژه بوسيله هتل ها مي باشد.

در تور كيش نوروز 99 گشت شهري هم به صورت بدون‌پول يا اين كه با تخفيف هاي ويژه به وسيله هتل ها ارائه مي شود . به طور معمول ترنسفر هتل هر روز رمز ساعت مشخصي ميهمانانش را براي مشاهده از جاذبه هاي داراي اهميت توريسم كيش ملازمت و همراهي مي نمايد تا از جاذبه هايي همچون شهر پايين زميني كاريز , پاياب , درخت انجير معابد يا اين كه مكرزن و در پايان كشتي يوناني ديدن نمايند . عموما گردشگران وقت غروب به كشتي يوناني مي رسند و مي‌توانند چشم انداز غروب آفتاب را در كنار كنار دريا و كشتي يوناني تجربه نمايند .
جاذبه هاي ديگري كه در تور كيش عيد باستاني مورد اعتنا گردشگران قرار ميگيرد عبارتند از تفريحات آبي‌رنگ جزيره كه دربرگيرنده غواصي , شاتل سوراي , چتر پاراسل , قايق هاي پدالي , موتوري و بادباني , كيبل اسكي , اسكوتر تحت درياي , بنانا سواري و . . . است . علاوه بر اين دست تفريحات گشت و گذار در مركزها خريد كيش كه ناحيه آزاد به شمار ميرود مدام مورد اعتنا گردشگران بوده است . بازارهاي داراي شهرت كيش عبارتند از بازار هاي مرجان , بازار پانيذ , راءس تجاري كيش , بازار مريم و . . . كه در آن توليد ها متنوع و برندهاي داراي اعتبار عرض‌اندام مي نمايند .
شب ها گردشگران در كيش گونه ديگري از تفريحات را تجربه مي نمايند . برنامه هايي همچون نبرد هاي شبانه با حضور كمدين هاي و استندآپ شغل هاي مطرح سرزمين و كنسرت هايي كه هنرمندان مشهور برگزار مي نمايند شب هاي كيش را در عيد باستاني لبريز رونق مي نمايد . برخي از اين پاي كوبي ها به صورت منحصربه‌فرد در تالار هاي منحصر مجموعه هاي شو همچون جورچين شو , ستارگان , بيست شو و . . . اجرا مي شود و بعضا در كشتي هاي تفريحي و رستوران ها به ديده مي‌خورد . در تعطيلات عيد باستاني مركز ها خريد , رستوران ها , كشتي هاي تفريحي و بخش هاي اصلي توريسم كيش با دعوت از سلبريتي ها شور و درحال حاضر ديگري به برنامه هاي تفريحي خويش مي شود.


بازدید : 217
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

قطعا همگي شما دوستان عزيز مي دانيد كه عيد باستاني يكي سابق ترين و مهم‌ترين پايكوبي هاي باستاني جمهوري اسلامي ايران زمين ماست و عموم ايرانيان كليه ساله اين ايام را در كنار خانواده شان جشن و پايكوبي ميگيرند و به دليل تعطيلات سال جديد به طور معمول سفرهاي داخلي و فرنگي در كشورمان استارت مي‌شوند و يكي پرطرفدارترين هدف هاي مسافرت استانبول است به همين جهت ما عملكرد كرده ايم با شما همراه شويم تا ليستي از شايسته ترين و كيفيت خوب ترين را درين مدت با ارزش هاي ارزان و مقرون به صرفه در پيروز پكيج هاي مسافرتي به شما مسافران عزيز ارائه نماييم و اميد است كه بتوانيم در لذت اين مهاجرت كنار شما دوستان عزيز , سهمي با اهميت را داشته باشيم , حال احتمالا برايتان سوال پيش بيايد كه چرا در عيد نوروز به استانبول مسافرت كنيم ؟ عالي شهر زيباي استانبول يكي دوست داستني ترين هدف هاي توريسم كليه ما در در سال هاي اخير بوده كه نسبتاً براي همگان شناخته شده‌است و سالهاست درين روز ها بيشتر مسافران استقبال بي نظيري از آن كرده اند , ولي دقت داشته باشيد كه پيشنهادي ويژه به كليه افرادي كه تا به امروز تجربه مهاجرت به استانبول را نداشته اند اين است كه سال جاري سفري متعدد را با تور استانبول عيد نوروز ۹۹ تجربه نمايند به اين دليل كه آفرها و پكيج هاي فوق العاده اي براي شما خوا هيم داشت ; مهمتر اين‌كه مردمان اين شهر هم همانند ايرانيان اين نوروز را با اهميت و قابل اهميت مي‌دانند تا جاييكه در كنار شما به برگزاري مراسم و جشن و پاي كوبي هاي داراي اهميت و ديدني مي‌پردازند .
استانبول مدام يك كدام از دوستداشتني ترين هدف هاي توريسم براي اهل ايران ها بوده است . اين شهر با جاذبه جادويي تاريخي و اما مركز ها خريد متعددش دل گردشگران بخش اعظمي را از سراسر عالم برده است و به همين جهت , ما يكي شايسته ترين آفر هاي نوروزي خويش را به استانبول اختصاص داد.

يكي از عوارض محبوبيت استانبول ميان هدف هاي توريسم گوناگون , ارزش هاي مطلوب و سنجيده اين مسافرت است . اما همانطور كه ميدانيد , هزينه مسافرت به عامل ها زيادي مربوط است . در روز ها نقط ي اوج خواهش , مانند عيد نوروز ارزش ها ارتقاء مي‌يابند . ارتفاع برهه زماني مسافرت و گونه ايرلاين و هتلي كه تعيين ميكنيد هم دراين باره مفيد مي باشند . در شرايطي كه سفرهاي گران قيمت و گران قيمت را مي پسنديد يا اين كه در شرايطي‌كه بيشتر به هيجان اكتشاف كناره و كنارهاي يك شهر تازه عشق داريد , در پكيج هاي ما ميتوانيد هجرت مطلوب خويش را پيدا نمائيد و بعد از گزينش , با كارشناسان تماس حاصل نماييد
استانبول پايتخت توريسم تركيه است و هر آنچه از يك مهاجرت عالي و ايده‌آل در نظرتان تجسم ميكنيد را يكجا برايتان به ارمغان خواهد آورد به‌دنبال بيشتر در خصوص استانبول برايتان خوا‌هيم اظهار‌كرد تا خوبتر بتوانيد درباره با خريد تور استانبول عيد نوروز 99 تصميم بگيريد ; در امر بها مي بايست بگوييم كه ممكن است با خويش تصور كنيد كه مخارج هجرت به استانبول در حين تعطيلات عيد زياد بيشتر از ديگر زمان هاي ديگر از سال است , البته نبايد اين را نيز فراموش نمائيد كه فستيوال ها و جشنواره هايي كه در عيد در استانبول برگزار مي گردند , بي ترديد برايتان تكرار شدني خواهد بود و همينطور هتل ها و ماشين كرايه اي هاي مسافرتي سرويس ها ويژه اي براي مسافرانشان درين تايم ها در حيث مي‌گيرند كه‌اين مسئله را به خير و خوبي لمس خواهيد كرد , همينطور همان گونه كه مسلما مي دانيد ارزش اين دسته پكيج هاي مسافرتي در فصول متعدد به طور كامل متعدد ارائه مي گردند به صورت نمونه در بهار بها با دقت به اين كه مردمان سفرهاي نوروزي خويش را پشت رمز ميگذارند , به نسبت فراتر است و قابل ذكر است كه‌اين بها ها نسبتا از 30 % تا 40 % ارتقاء خواهد يافت

توجه داشته باشيد كه سرويس ها در عيد همين سال ما عبارت است از : بليط رفت و رجوع , رزرو هتل , ترانسفر فرودگاهي , بيمه مسافرتي , ليدر پارسي لهجه , گزينش هتل و پرواز دلخواه بيرون از پكيج و مورد ها ديگر كه به سازه به تقاضاي شما قابل ارائه خواهد بود و نكته بعدي اين كه ارزان بودن بها هتل استانبول , بليط هواپيما اين مقصد عوارض متفاوتي داراست , از جمله مسافت كم تركيه از جمهوري اسلامي ايران و عرضه تعداد متعددي هتل , پرواز در بازار كه موجب رقابت و كاهش ارزش آن مي شود و زمينه بعدي اين است كه درين شهر هتل هاي مختلف و متنوعي در منزلت هاي ميانگين تا لاكچري موجود است كه مي‌توانيد با دقت به دسترسي ها , تعداد ستاره ها , ميزان دارايي رقم خورده و امكاناتي كه هر هتل براي مدعوين خويش مهيا مي نمايد , محل اقامت متبوع خويش را تعيين فرمائيد و همينطور پرواز نيز بدين صورت است فعلا ايرلاين هاي داخلي و تركي متنوعي روزمره به‌اين مقصد پرواز دارا هستند كه شما سازه به گزينش خودتان ميتوانيد يكي را برگزينيد كه باطبع پروازهاي فرنگي از جمله تركيش و . . . گرانتر براي شما تمام خواهد شد و مسئله داراي اهميت بعدي بيمه مسافرتي شماست ; هر ساله مسافران و گردشگران اكثري راهي استانبول مي گردند و علاوه بر سفرهاي تفريحي , اكثري اشخاص با انگيزه تجارت و كسب و عمل به‌اين شهر هجرت مي نمايند براي گروه ما برهان مسافرت شما چندان اهميت ندارد , بلكه نگهداري متانت , سالمي و راحتي شما مسافران عزيز داراي اهميت است و بيمه مسافرتي فرنگي تحت عنوان يك كدام از الزامات اساسي و با اهميت بخشي از سرويس ها ما به شماست كه در واقع ضامني براي شما در قبال حادثه ها و مشكلات پيش گويي نشده در زمان هجرت هست .

مسافرين كلي آيتم هاي مختلف و هيجان آور براي تفريح و سرگرمي داريد و ميتوانند با يك طرح ريزي ظريف و منظم از كليه مكان ها ديدن فرمائيد و از آنجاييكه استانبول به دليل داشتن عمر طولاني و راس امپراطوري هاي بزرگ دارنده بخش ها تاريخي و مكان هاي بي سابقه فوق العاده اي هست و سپس گشت و گذار در سواحل و بندرگاه هاي ديدني شهر همراه با نوشيدن قهوه ترك در كنار باقلواي سنتي تركيه با ديدي از پل بسفر خالي از لطف نيست و اين كه استانبول دارنده رستوران هاي فراوان متنوع و هيجان انگيزي است كه عمده غذاهاي تركي و بقيه ملل را به خير و خوبي طبخ و سرو مي نمايند و ما سفارش مي‌كنيم ناشتايي هاي تركي را ابدا از دست ندهيد و از مساجد و كاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهاي تاريخي و كهن آن كه هركدام در حين اين سالها پذيراي هزاران مسافر از كل دنيا مي‌باشند و هم بخش اعظم اين جاذبه ها حول و حوش حوزه‌ فرمان روا احمد قرار گرفته اند و حيطه هاي مدام نا مرتب بي اوغلو و تاكسيم نيز چيزي كم از حيطه پاد شاه احمد كم ندارند و در كنار اينها عملكرد نماييد در بازارهاي استانبول حتما سوغاتي هاي سنتي و دست‌ساز آن‌ها‌را بخريد و همينطور در‌صورتي‌كه وقت داشتيد به يك خزينه تركي برويد و آب تني و ماساژ ترك را حتما آزمون كنيد و ما خزينه سليمانيه را به شما دوست داران پيشنهاد مي كنيم و در‌پي قصد داريم به معرفي بعضا از اين جاذبه هاي دوستداشتني شهر بپردازيم .

بازدید : 279
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با گذشت ۵۰۰ سال از مهاجرت ماژلان بدور دنيا , ارثيه اين جستجوگر دريايي همچنان پيچيده و مورد مناقشه از طرف بعضا تاريخ‌نگاران است . ماژلان دريانوردي پرتغالي بود ; البته به دولت اسپانيا سرويس ميكرد . با وجود اين كه وي يك سر گروه لبريز ابهت و كاربلد محسوب ميشد ; ولي خدمه كشتي از او متنفر بودند . ماموريت وي در بالا كشتي‌راني دور كره زمين بود ; البته نتوانست اين مهاجرت را تمام نمايد و ديدني است بدانيد كه اسم وي چه بسا ماژلان هم كمبود .
بر كسي پوشيده نيست كه ماموريت فرديناند ماژلان در سال ۱۵۱۹ عالم را براي مدام تغيير تحول بخشيد . به گفته لارنس برگرين , تاريخ‌دان و مولف «بر فراز حاشيه جهان» :
دريانوردي ترسناك ماژلان بدور عالم , هجرت او , «بزرگ‌ترين و همينطور مهم ترين هجرت دريايي به شمار ميايد كه تا به امروز صورت گرفته شده‌است ; و اين يك بزرگنمايي يا اين كه اغراق نيست . »
ماژلان بي‌رحم , اهل جنگ و اما شجاع , سفري تجاري را تبديل به چيزي كرد كه حيرت همگان را برانگيخت و صرفا تعداد مقداري از اروپاييان مي‌توانستند چه بسا تصور آن را نمايند . در آستانه هجرت , هم‌عصران وي تامل مي‌كردند كه دريانوردي دور كل كره زمين عملا غير ممكن است . آن ها از تمامي چيز از جمله هيولاهاي دريايي تا مه‌هاي مهلك مي‌ترسيدند و تصور مي‌كردند كه‌اين بلايي است كه رمز شخص بي‌پروايي كه ميخواهد اين فعاليت را انجام بدهد , خواهد آمد . برگرين مي گويد :
در آن زمان , انجام آن عمل به لحاظ ماموريت قتل نفس مي‌آمد .
فرديناند ماژلان ( فرناندو دِ ماگالانس ) , يك نجيب‌زاده پرتغالي در سال ۱۴۸۰ چشم به جهان گشود . او بعداز آبادي سالگي در دربار ملكه الئونورا و مانوئل اوليه در ليسبون , معاش اشرافي را تجربه كرد ; البته اين مرد برنا در پي ماجراجويي بود و براي همين تصميم گرفت تا در سفرهاي دريايي پرتغالي كه براي كشف و تصاحب‌كردن مسيرهاي داراي فايده چاشني در آفريقا و هند پباده سازي شده بودند , كمپاني نمايد .

در آن زمان , پرتغال و اسپانيا مشغول يك رقابت دشوار براي كشف كردن و مستعمره دريافت كردن قلمروهاي تازه بودند ; مكان‌هايي كه مي‌توانستند در آن چاشني پيدا نمايند ـ كالايي كه نجيب‌زادگان و اشرافيان آن زمان به‌شدت دنبال آن بودند . در سال ۱۵۰۵ , ماژلان به مبارزه در هجرت به هند , مالزي و اندونزي ملحق شد ; البته روزهاي سرويس وي در پرتغال به شماره افتاده بود . او به تجارت غير قانوني محكوم شد و شاه امانوئل اوليه , اورا خلع كرد و توصيه ماژلان براي مكان‌يابي يك مسير چاشني تازه را نپذيرفت .
ماژلان قانع شده بود كه مهاجرت دريايي به‌سمت غرب , به‌جاي رفتن به شرق و عبور از يك تنگه كمتر شناخته‌شده در آمريكاي جنوبي به او اين قابليت را مي دهد كه يك مسير تازه به اندونزي و هند را كشف نمايد . به اين ترتيب وي سلطنت پرتغال را ترك كرد و بي واسطه به‌سمت اسپانيا رفت ; جايي كه پاد شاه چارلز پنجم به او حق شهروندي و همينطور پنج كشتي براي هجرت دريايي به غرب بخشيد .
سر گروه ماژلان از اين مسافرت , شرايط و گنج هنگفتي توقع داشت و توانست با موفقيت از سلطان چارلز امتيازهاي بخش اعظمي زيرا امتياز انحصاري ۱۰ ساله هر مسير جديدي را كه ممكن است كشف نمايد , جزء سود نتيجه ها از تجارت و يك تيتر نجيب‌زادگي بگيرد ; ولي در آستانه ماموريت سلطنتي و با وجود خدمه كشتي كه اكثرا اسپانيايي بودند , وي در شرايط بدي قرار گرفت . لينكلن پاين , تاريخ‌دان , مي‌نويسد :
كاستيلان‌ها ( جزء مردمان اسپانيا ) از اين‌كه زير امر يك راهبر پرتغالي باشند , متنفر بودند .
بعداز اين كه آب‌و‌هواي زمستاني منجر شد كه كشتي‌هاي ماژلان يك‌سري ماه در جايي كه هم‌اكنون آرژانتين است , درانتظار شوند , خدمه او دست به كودتا زدند و از اجراي امر سرپيچي كردند . يكي كشتي‌ها غرق شد و يكي ديگر از آنان نيز از ملازمت و همراهي راز گشوده زد .

بالاخره مسافرت به برنامه و جاي خويش برگشت و ماژلان توانست به گذرگاه رنج رسد كه هم‌اكنون به افتخار وي , تنگه ماژلان خوانده ميگردد . متاسفانه البته دردسرهاي وي همگي نداشت . با پيشروي خدمه در اقيانوس آهسته , غذاها فاسد شدند و بيماري اسكوربوت ( كه در اثر فقدان ويتامين ث به‌وجود ميايد ) و گرسنگي آغاز شد . ماژلان و افرادش در جايي كه شايد گوآم فعلي است , توقف كوتاهي كردند و بعداز كشتن مردمان ساكن و سوزاندن خانه‌هايشان در پاسخ به سرقت كردن يك قايق كوچك , مجدد به رويكرد افتادند .
در حقيقت انريكه , برده‌اي كه همراه ماژلان بود , او‌لين كسي بود كه به دور كره زمين دريانوردي كرده بود
يك ماه سپس , ماموريت ماژلان به فيليپين رسيد . در آنجا , انريكه , برده‌اي كه ماژلان گذشته از تكان خريده بود , توانست با مردمان مستقر آن حوزه‌ به لهجه خودشان سخن بزند و رابطه برقرار نمايد و اين دستور , خدمه را مضاعف متعجب كرد . بعد ها معين شد كه وي پيشين از بردگي در آنجا بزرگ شده‌است و همين رخداد اورا ـ و خير ماژلان را ـ تبديل به اولي كسي مينمايد كه در حقيقت بدور دنيا را دريانوردي نموده است .
ماژلان سريعا فيليپين را مستعمره اسپانيا بيان كرد ; البته نقش وي در چيزي كه برگرين آن را «جنگ غير ضروري» مي خواند , علت نابودي و تيره بختي او شد . برگرين مي گويد :
وي از نيروهاي ارگانيك باخت نخورد .
برعليه , ماژلان از مردمان جزيره ماكتان خواست تا به آيين مسيحيت ايمان بياورند و بدين ترتيب در پيكار دو رييس قوم و قبيله ساكن به نام‌هاي هومابون و لاپو‌لاپو كه با اين تصميم مخالف بود , گرفتار شد . در غايت , ماژلان در ۲۷ آوريل ۱۵۲۱ با يك تير سمي در درحال حاضر هجوم به مردمان خويشان لاپو‌لاپو كشته شد .
آنان به‌صورت ناگهاني با نيزه‌هاي آهني و ساخته‌شده از بامبو بر راز وي ريختند .

منبع: جهانگردي

بازدید : 221
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همانطور كه ميدانيد تور كيش يكي‌از مسيرهاي پربيننده براي توريسم است كه در تعطيلات عيد گردشگران متعددي كيش را براي تفريح تعيين مي نمايند . با اعتنا به اين‌كه كيش از دوست داستني ترين هدف هاي توريسم داخلي است براي تعطيلات عيد باستاني نيز مقصدي جالب است و علاقمندان متعددي را در‌اين زمان در جهت خويش مي كشاند . در‌صورتي‌كه شما هم دين را تحت عنوان مقصد هجرت خويش تعيين نموده ايد همين شرايط كنوني دست به فعاليت گرديد و تور كيش عيد نوروز 99 را رزرو نمائيد براي اين خواسته كافيست تنها با كارشناسان ما تماس حاصل نماييد .
كيش بخاطر جاذبه هاي بسيار , سواحل قشنگ , تفريحات متنوع و پرهيجان با وجود آب و هواي معتدل از مسيرهاي دوست داستني براي تعطيلات عيد نوروز است . پس توقع نداشته باشيد كه در عيد بتوانيد با قيمتي زير به كيش مسافرت فرماييد .
قيمت تور كيش عيد 99 با اعتنا به گونه ايرلاين , جايگاه و مدل محل اقامت , دوران زمان تور و سرويس ها و امكاناتي كه ارائه مي شود مختلف است . با دقت به اين‌كه بيشتر تعطيلات در هفته اوليه فروددين ماه است درين روز ها نرخ تور كيش به نسبت بقيه تورهاي نوروزي بيشتر است . اما براي هفته دوم شما مي‌توانيد با بها به نسبت زير تري تور خويش را رزرو فرماييد .
براي مسافرت به كيش خوبتر است كه از اولِ اسفند ماه يا اين كه چه بسا قبلي خيس مبادرت به رزرو تور نمائيد تا بتوانيد تور عيد نوروز را با ارزش پاييني رزرو نماييد و ديگر نگران كامل شدن گنجايش نباشيد .
تور كيش عيد 99 عموما براي 2 , 3 و 4 شب برگزار ميشود . ولي چنانچه براي توشه اوليه به كيش مهاجرت ميكنيد ; كيش در عيد باستاني بيشتراز هر زمان ديگري نامرتب است و خوب تر است كه براي مشاهده بدون نقص تور خويش را براي دست كم 5 روز تهيه فرمائيد .

بازدید : 232
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كاخ توپكاپي استانبول خير فقط عجيب است بلكه هوش را از سرتان مي برد , تنها كافي است خودتان را در زمان ي سلاطين عثماني فكر كنيد و بيشتر از قبلا كاخ خارق العاده لذت ببريد . حتما در ليست مكان هايي كه بايستي در تورهاي استانبول ار آنان تماشا نمائيد كاخ توپكابي را نيز بنويسيد .
اين كاخ يكي‌از مشهور ترين و دوستداشتني ترين قصرهاي امپراتوري عثماني است كه ازسال ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ راءس اداري امپراتوري بود . فرمان روا محمد فاتح در سال ۱۴۵۹ فرمان ساخت اين قصر را اعطا كرد و كار ساختن آن تا سال ۱۴۶۵ طول كشيد . اين قصر رويايي در بين شاخ طلايي و درياي مرمره واقع شده , چشم‌اندازفوق العاده ايي به تنگه بسفر دارااست .
در ۱۸۵۳ فرمان روا عبدالمجيد تصميم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل نمايد كه اوليه كاخ گونه اروپايي شهر بود .
در كاخ توپكاپي حواستان به ساعتتان باشد !!

هنگامي وارد يك زمان از مورخ عثماني ميشويد زمان را از دست خواهيد اعطا كرد , در خوشبينانه ترين موقعيت زمان تماشا شما از اين كاخ دربين 3 الي 5 ساعت خواهد بود , زيبايي هاي تعجب آور اين كاخ شما‌را غرق در رويا پردازي خواهند كرد .

در فصل هايي زيرا فصل بهار و فصل تابستان كه استانبول در به هم ريخته ترين وضعيت است , قصر خيلي نامرتب خواهد بود , ولي تجهيزات ويژه را درين سر وصدا در اختيارتان قرار خواهند بخشيد تا در آرامشي نسبي از كاخ توپقاپي ديدن نماييد .

موزه هر روز هفته غير از پنج‌ شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح الي ۷ بعدازظهر گشوده است . براي ورود به ضريح دوم مي بايست بليتي به ارزش ۱۳ دلار تهيه و تنظيم نمائيد . بليت ديگري به ارزش ۷ دلار براي مشاهده از بقاع ضروري است

منبع: آرشين پرواز

بازدید : 220
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

استانبول شهر اثرها تاريخي و باستاني است , يكي‌از زيباترين اثرها باستاني آن مسجد سليمانيه است , در‌حالتي كه براي اولين دفعه با تورهاي استانبول مهاجرت ميكنيد حتما از اين مسجد ديدن فرماييد ; فقط انتظار نداشته باشيد كه با يكسري منار و گنبد رو به رو گرديد , اين مسجد دو‌مين مسجد بزرگ شهر است .
مسجد سليمانيه استانبول به فرمان شاه سليمان , اصلي ترين و ثروتمند ترين پاد شاه عثماني در ساليان 1550 تا 1557 به دست معمار سينان ايجاد شده است . 3500 صنعتگر به شايسته ترين صورت طي 7 سال اين سازه را با شايسته ترين معماري ممكن به اتمام رسانندند .
مسجد سليمانيه استانبولمعماري مسجد سليمانيه
طول گنبد اين مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷/۵ متر است .
اين سازه به سنت عثماني چهار گل‌ مدل داراست كه نشان از اين دارااست كه‌اين مسجد به امر يك سلطان ساخته ‌شده است .
سبك معماري مسجد سليمانيه استانبول تركيبي از سبك معماري بيزانسي و اسلامي است . اين صحيح به عبارتي چيزي است كه از معمار مشهور سينان توقع ميرفت .
مسجد سليمانيه فقط براي عبادت ساخته نشده است . به غير از سرسراي عبادت ( camii ) و تراس ( avlu ) , عمارت همينطور مشتمل بر چهار مكتب ي قرآن ( medrese ) , خزينه ( hamam ) , يك درمان‌گاه , يك كاروانسرا ( kervansaray ) و يك آشپزخانه همگاني ( imaret ) كه براي فقراي مسلمان , مسيحي و يهودي طعام مهيا ميكرد , مي‌باشد
حرم هاي سليمان , خرم فرمان روا در مسجد سليمانيه
صحيح پشت مسجد سليمانيه يك آرامستان و دو آرامگاه كه دربرگيرنده بقعه هاي فرمان روا سليمان نخستين و همسرش روكسلانا ( خرم پادشاه ) قراردارد كه به زيبايي مرمت گرديده اند .
ناگفته نماند بقعه ي دخترش مهريماه , مادرش صالحه دل آشوب و خواهرش آسيه هم درين قبرستان قرار دارا‌هستند .

دقيقا بيرون از ديوار هاي مسجد و جلوي سازه , آرامگاه معمار سنان جاي دارد . اين آرامگاه عام المنفعه گشوده نيست .
مسجد سليمانيه
عفاف در مسجد سليمانيه

درين مسجد تنها كافي است كه دامن كوتاه نپوشيد و پاره اي لباستان پوشيده باشد , هيچ تحميلي براي روسري نيست , تلاش نمائيد هنگام اقامه ي نماز بدين مسجد برويد , زيبايي خاصي را به نمايش خواهد گذاشت .
دسترسي به مسجد سليمانيه استانبول

شايسته ترين خط مش وصال به مسجد سليمانيه از روش خيابان پروفسور صديق سامي اونار , در حومهٔ بازار است . پس از كوچه , وارد يك محل ورود ميشويد كه از آنجا ديوارهاي اطراف مسجد قابل رويت است .

در بالا ورود به مسجد با وضوخانه رو به رو خواهيد شد كه زيبايي منحصرد بفردي داراست , پس از گذر از وضوخانه وارد ايوان خواهيد شد , اواسط ايوان يك آبنماي وضو قراردارد كه ديدن آن چندان خالي از لطف نيست .

پيشين از ورود به مسجد , چهار مناره قابل بازديد مي باشند ; مناره‌ها مجموعاً آبادي بالكن دارا هستند , تعداد بالكن ها نشان دهنده اين حقيقت است كه سليمان كبير دهمي پاد شاه عثماني بوده‌است .
نشاني مسجد سليمانيه استانبول

نشاني : Sinan Aga Mah . Zeyrek Cad . No : 4 | Zeyrek , Fatih , Istanbul

منبع: آرشين پرواز

بازدید : 205
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تور كيش به دليل جاذبه هاي تفريحي و ارگانيك كه داره يكي‌از حق تقدم هاي گردشگران براي سفرهاي داخلي است . جزيره ي زيباي كيش در استان هرمزگان و از توابع بندر لنگه هست كه به دليل شرايط ساحلي كه داراست از محبوبيت متعددي برخوردار‌است . حضور گردشگران منجر شده كه در جزيره كيش تحت ساخت هاي توريسم قابل قبولي آماده بشه . در حالتي‌كه قصد هجرت به كيش را داريد ما ليستي از جاهاي جذاب كيش را براي شما فراهم كرده ايم .
شهر حريره
در بين جاذبه هاي گردشگري كيش , شهر تاريخي حريره يك كدام از جالب هاي جزيره كيش است كه در شمال جزيره كيش جاي‌دارد و قدمتي بالغ بر ۸۰۰ سال داراست . باقي‌مانده ي ويرانه هاي اين شهر در مساحت ۱۲۰ هكتار در كنار گروه ي ورزشي المپيك قابل بازديد است . كه بقاياي خانه‌ي اعياني , خزينه , مسجد و قنات‌هاي سابق كه عمر ان به عصر ايلخانيان بر مي شود .
كلبه هور
دماغه اي صخره اي در غربي ترين نقطه جزيره كيش است كه از قبل به كلبه هور داراي اسم و رسم بوده است . در حالتي كه عشق و علاقه مند به ماهيگيري مي باشيد خصوصي به كلبه هور بزنيد , اينجا منزلت اكثري از آبزيان نظير هامور , سرخو , سنگسر , گونه هاي صدف ها و لاكپشت هاست . همينطور اين حوزه‌ براي غواصان هم جذابيت دارااست .
درختان بي سابقه و تحسين برانگيز اين حيطه در يادتان خواهد ماند . اين حوزه‌ ديده اندازي قشنگ و جذاب دارااست , در نصيب جنوبي كنار دريا غاري به چشم ميخورد كه سبب ساز زيباتر شدن اين ناحيه شده و عبور از آن به هنگام مد بي نقص فراوان شادي بخش خواهد بود . در‌اين ناحيه فضاي تفريحي براي مشاهده كنندگان از جمله آلاچيق , نيمكت ها , ميزها , باربيكيو و نورافكنهاي بزرگ و…
شهر زيرزميني كاريز
قنات كيش ۲۵۰۰ سال عمر دارااست و تامين آب شيرين ساكنان جزيره را بر عهده داراست , اين قنات در عمق ۱۶ متري زمين جاي دارد

شهر زيرزميني كاريز درحد فاصل عرصه المپيك و عرصه فارور جاي‌دارد و خصوصيت هاي مخصوص به شخصي داراست كه گردشگران را درسمت خويش جذب مي نمايد . ساختار زيرزميني كاريز و هواي خنك آن و همينطور مرجاني بودن سقف آن و وجود فسيل هاي با عمر دوچندان بالا و در كنار اينها جريان آب شيرين سبب ساز جذابيت اين اطراف براي گردشگران باشد .
شهر زيرزميني كاريز در ليست مهم ترين ابنيه جهاني قرار مي‌گيرد و فاز يك آن مشتمل بر قسمت‌هاي متمايز از جمله غرفه‌هاي صنعت هاي دستي كشور‌ايران و عالم , رستوران سنتي و تازه , موزه , تالار آمفي بازي زنده , تالار كنفرانس و گالري‌هاي هنري تقسيم و قابل افتتاح خواهد بود . مؤسس شهر زيرزميني كيش يا اين كه به عبارتي كاريز كيش منصور حاجي حسيني است .
كشتي يوناني
از ساير جاذبه هاي توريسم كيش مي توان كشتي يوناني را اسم موفقيت . اين كشتي از بقاياي كشتي به گل نشسته در نزديكي روستاي «باغو» در بخش سواحل غربي جزيره‌ي كيش در مورخ ۴ مرداد ماه سال ۱۳۴۵است .
بخش متعددي از اين كشتي بخاطر برخورد امواج پوسيده شده البته علت شناخته شدن اين كشتي عمر آن نيست بلكه بخاطر چشم انداز ي قشنگ و تماشايي است كه‌اين كشتي در طول وقت غروب آفتاب داراست . در تنگ غروب خورشيد محرمانه به كشتي يوناني بزنيد و به تماشاي پرتوهاي روشنايي پشت كشتي بنشينيد , چشم انداز ي زيباي غروب خورشيد دل انگيز را در كنار آب هاي نيلگون خليج عجم از دست ندهيد .
آكواريوم كيش
يك كدام از اصلي‌ترين و مهمترين جاذبه‌هاي توريسم كيش كه مي بايست از آن ديدن فرماييد . اين موسسه از دو بخش درست شده . آكواريومي كه با حجم ۵۰ هزار ليتر منحصر كوسه‌ها و ماهيان بزرگ خليج عجم و در آكواريومي با حجم ۲۰ هزار ليتر , بيش تر از ۷۰ مدل ماهي دكوري كيميا و نادر آب‌ شيرين را در معرض نمايش بازديدكنندگان قرار داده است .

پارك دلفين هاي كيش
دلفيناريُم يا اين كه بوستان دلفين ها , او‌لين بوستان دلفين در كشور ايران است كه ۱۰ سال پيش در جزيره ي زيباي كيش آغاز به كار كرد و اشكال متمايز از پستانداران دريايي مثل دلفين , شير دريايي , گراز دريايي , گربه دريايي , پنگوئن و … در آن محافظت مي شود .
بوستان دلفين ها با مساحت ۱۰۰ هكتار يك كدام از برزگترين جاذبه هاي توريسم كيش است كه در جنوب شرقي جزيره جاي‌دارد و دربرگيرنده درختان با اشكال متعدد اشكال گياهي , گلشن پرنده ها , استخر دلفين ها و …
پارك آهوان
يكي گلشن وحش‌هاي كيش است در محوطه اي به مساحت ۲ هكتار في مابين طبيعتي قشنگ و بكر فرصتي مهيا شده‌است تا آهوان قشنگ واصيل اهل ايران را از نزديك مشاهده كنيد . حيوان ها ديگري مانند شير , آهو , روباه , شغال , مبارك , گوزن و گونه هاي طيوران در‌اين پارك محافظت ميشن .
درين پارك كليه حيوان ها به غير از آهوها در قفس معاش مي نمايند , بازديد اين جان دار قشنگ از مسافت قشنگ در جزيره امري معمولي است كه هر ببيننده ايي را به وجد مي‌آورد .
روستاي باغو
يكي قديمي ترين روستاهاي جزيره كيش كه در جنوب غربي اين جزيره قراردارد و عمر آن به دوران حكومت قاجاريان مي‌رسد .
كنار دريا مرجان
يك كدام از مهم‌ترين جاذبه هاي توريسم كيش سواحل آن است . كنار دريا مرجاني يكي‌از زيباترين و پرطرفدارترين جاذبه ها در تور كيش هست .
بوستان ساحلي مرجان كه در شرق جزيره كيش قرار داره و فضاي تفريحي اين كنار دريا در كنار آب هاي زلال و روشن سبب شده كه گردشگران متعددي به اينجا بيايند .
جزيره هندورابي
جزيره هندورابي با مساحتي حدود ۲۳ كيلومتر مربع يك كدام از بخشها تاريخي به شمار ميايد و نزديك ۳۰ كيلومتر با كيش مسافت داراست .

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 6570
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه